A cikk.
A soproniak tudnak valamit! Nagyon komoly klub élet van a nyugati határszélen. Meg tudás - respect!
Érdemes elolvasni, ha szereted az autót. Én szeretem, bár elég érdekesen alakult az élet ebből a szempontból az utóbbi jó fél évben.
17 éves koromban Alzenauban megvettem életem első VW újságját. Két autóra konkrétan emlékszem belőle, pedig több, mint 10 éve nem fogtam a kezemben. Egy Polo jellegzetes Porsche kupás fényezéssel, ami akkor nagyon menő volt, ill. egy Kawasaki-zöld Jetta US helyzetjelzőkkel a lökhárítójában. Apááám, mekkora volt!
Akkoriban minden menő tuning garázs honlapját megnéztem a neten. Még szó se volt otthoni internetről, Apu gépén nyomtam a munkahelyén suli után egyszer-egyszer, mikor úgy csinált, mintha nem lenne éppen elég dolga. (ezeket a címeket abból az újságból vettem)
Telt múlt az idő, nézegettem a kocsikat, láttam egyet kettőt Ausztriában is és mikor elment előttem egy Golf, vagy egy Bogár, hát az ünnep volt.
Egyszer Öcsémmel ültünk a Hősök tere mellett a buszmegállóban, vártuk a piros 20-ast, mikor elment két Corrado egymás után. Látszott, hogy együtt vannak, kb az egyetlen 2 kocsi volt az országban, amik tényleg meg voltak csinálva rendesen. Napokig a hatása alatt voltam. Nagyon komoly volt, valami sötét metál Merci kék volt az egyik, a másik pedig a fent említett motor-zöld. RS jellel a hátulján. Várjál, keresek róluk képet..
(forrás: rs-tuning.hu)
Több ezer képet mentettem le akkoriban a netről ilyen olyan autókról. Tudtam a menő felnik gyártóit, típusait, méreteit, melyik "gyári" - később kultikussá vált - felninek ki a beszállítója, szóval mindent. Majdnem.
(A Corradokat is készítő cég volt az országban az etalon. Annyira, hogy több autójuk jelent meg német lapokban, amik meg Európában az etalon ebben a műfajban. Sok autójukat láttam később kiállításokon, vagy az utcán. Percekig lehetne sorolni az átalakításokat, mint a lökhárító, tükör, sárvédő ív szélesítés, felni, fényezés, ráadásul mindent úgy, hogy nem bontja meg a gyári összhangot. Aztán egyszer készítettek egy két ajtós Borát. Ilyen autó nincs, ezért a 4 ajtós lépcsőshátú Bora kaszniba bele kellett vágniuk egy 3 ajtós Golf elemeit. Ez óriási munka. Szóval megalkották a nonplusultra kocsijukat. És nekem itt véget ért valami. Ez már nem egy metálkék frankó Corrado, vagy a kaposvári légrugós srác Golfja, hanem egy acél valami, amibe bele sem mernék ülni, mert a kárpit árából is kitelne egy sima autó.)
Hannoverben beszélgettem a lakótársammal, Julival, hogy mi a fontosabb: kocsi, vagy lakás? Szerintem kitalálod, hogy kinek mi volt a véleménye. Nekem azóta volt 3 kocsim, és azt hiszem, ők is a 3. lakásukban laknak, mióta erről beszélgettünk. (tegnap előtt meglátogattam őket, és megismerkedtem a legkisebb családtaggal, Dórikával, aki negyed óra után folyamatosan mondogatta a nevem, főleg, ha labdázni, vagy hintázni szeretett volna :-)
Átugorva a kevésbé fontos részleteket, utoldsó állomás az volt, mikor megkaptam Szüleim autóját, hogy ne a Golffal autópályázzak Fonyódra. Akkor vodás Ati barátom megjegyezte, hogy Jenőőő, hogy van az, hogy te vezetsz Opelt, és Apukád Golfot (egy másikat)?
És igen. Ez van. Mikor arra gondolsz, mennyire jó lenne olykor a Mennyországot élni, akár itt a földön is, egyszerűen nem ragaszkodhatsz olyan dolgokhoz, mint a kocsi. Akkor se, ha néhány éve még hetekig intézted rá a Porsche telefon-felniket. Meg álmaid voltak, meg terveid, meg elképzeléseid. Mostmár másról álmodom.
Hannoverben beszélgettem a lakótársammal, Julival, hogy mi a fontosabb: kocsi, vagy lakás? Szerintem kitalálod, hogy kinek mi volt a véleménye. Nekem azóta volt 3 kocsim, és azt hiszem, ők is a 3. lakásukban laknak, mióta erről beszélgettünk. (tegnap előtt meglátogattam őket, és megismerkedtem a legkisebb családtaggal, Dórikával, aki negyed óra után folyamatosan mondogatta a nevem, főleg, ha labdázni, vagy hintázni szeretett volna :-)
Átugorva a kevésbé fontos részleteket, utoldsó állomás az volt, mikor megkaptam Szüleim autóját, hogy ne a Golffal autópályázzak Fonyódra. Akkor vodás Ati barátom megjegyezte, hogy Jenőőő, hogy van az, hogy te vezetsz Opelt, és Apukád Golfot (egy másikat)?
És igen. Ez van. Mikor arra gondolsz, mennyire jó lenne olykor a Mennyországot élni, akár itt a földön is, egyszerűen nem ragaszkodhatsz olyan dolgokhoz, mint a kocsi. Akkor se, ha néhány éve még hetekig intézted rá a Porsche telefon-felniket. Meg álmaid voltak, meg terveid, meg elképzeléseid. Mostmár másról álmodom.
Az RS-ről meg a VW-ről - a levegősökről nem is beszélve - kicsit később még írok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése