2010. február 14., vasárnap

Ezt nem gondoltam volna

Szerintem, még rajtam kívül sokan lehetnek így ezzel. Komár László dal (No Miss 3:21') a Mária rádióban. Ment a rádió a konyhában, éppen kint voltam és elkezdtem hallgatni. Egy házaspárral volt beszélgetés az életükről. Hogy ismerkedtek meg, hogyan őrzik meg a szeretetet egymás közt, meg egy-két - időnként vicces - tanács arra nézve, hogy jöjjenek ki a hullámvölgyekből.
Röviden: a hölgy angolt tanított a műszakis egyetemistáknak a kollégiumban és pont ez a srác volt, aki a legszorgalmasabban járt órára és nem lógott még a vizsgaidőszakban sem. Ők kérték ezt a számot. Elmondták, hogy eddig három hosszabb hullámvölgyön vannak túl 18 év alatt. Emiatt szólt a következő szám: R.E.M. Shiny Happy People. Saját bevallásuk szerint 3 válság. Akkor hogy van ez? Miért beszélgetnek velük mégis a Mária rádióban? Van-e házasság válság nélkül?
Előtte ismételték Bíró László püspökatya elmélkedését, aki azt mondta, az ember az egyetlen, akit önmagáért teremtett az Isten. Aki vágyik a boldog életre. Mi ez - kérdezte - az, amikor szeretettel vagyunk körülvéve. Ez a házaspár viccesen elmondta, hogy amikor megfáradnak, mindíg új helyre költöznek. Azt hiszem, fellendülne az ingatlanpiac, ha mindenki így tenne, de azt emelték ki ebből, hogy ilyenkor keresnek valamit, ami túltesz rajtuk. Aminek közösen gyűrkőznek neki. Egyre több helyről hallom (belül is..) hogy amikor azt monta Jézus, sikerülni fog, nem úgy gondolta, hogy könnyű lesz. Talán ezt keverem sokszor össze: könnyen és boldogan. Isten tudja.

Szóljon most egy másik R.E.M. dal, amit kb. 5 éve szerettem meg, azután sokáig nem hallgattam, mert azt hittem, megértettem a címét. Most itt van a szövege is, döntsd el Te magad, mit jelent neked!

R.E.M. Losing my religion (4:21')

és szöveggel: (4:20')

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése