2010. február 14., vasárnap

1 és ugyanaz

Múlt héten hallottam egy mondatot: "A napfelkelte előtti utolsó óra a leghidegebb." Beszélgettem valakivel, elmondta, hogyan látja a világot és akkor hangzott el így ez a mondat. Meglepődtem, mert nagyon hasonlóan lát dolgokat, mint én, csak sokkal egyszerűbben és tömörebben tudta megfogalmazni azt, ami nekem sokszor 20 percbe is beletelik, azután meg hagyjuk, mert már senki sem érti úgyse. Az, hogy a világ felgyorsult, az, hogy minden eddiginél nagyobb szükség támad Istenre, mert leomlott minden üreges vázként meredező földi támasz körülöttünk. Az, hogy nagyon sok borzalmas dolog történik a világban, amire egyszerűen NEM TUDOD a magyarázatot, mégis érzed, nem elveszett ügy a világ sorsa, mert születnek tiszta lelkű gyerekek, és vannak felnőttek, akik nem azért segítenek, hogy rögtön vissza is kapják, amit adtak. És azzal, hogy ezt kimondtad, már része lettél a világnak.
Beszélgettünk a halálról. Aznap este többen voltunk az asztalnál, akik elvesztettek valakit, aki fontos (volt) az életükben. Megint erő kellett nekem ahhoz, hogy megvalljam, amit az örök életről gondolok; azt, hogy nem a halálé az utolsó szó, mint ahogy Jézus története sem ért véget a kereszten, hanem föltámadt! Sőt, mégtovább ment: elküldte Szentlelkét. Mindehhez azonban szükség volt a fájdalmas utat választani. Korábban nem hittem, hogy lehetek boldog ennyi fájdalom után. És segített meglátni mások fájdalmát. Valóban meglátni és nem csak a sírásukat hallani. Erre mondtam, hogy ugyanaz a mondat. UGYANAZ A MONDAT, az utolsó előtti óra dermesztő hidege és az a fagyos tehetetlenség, ami kiöl a lélekből mindent, ami emberi és Istenre irányít, Rá emeli a tekintetet. Először csak lesütött szemmel, mert hatalmas. De emlékszem, szüleim is azt mondták, nézz a szemébe annak, akivel beszélsz! És Istennel lehet beszélni, de lehet ránézni is. Szigorú, és egyben jóságos. Igazságos szeretet.
Az a beszélgetés jó volt!

Ui.: kerestem a bejegyzés címkéket, és sorban dobta föl a már korábban beírtakat. Mikor betűzni kezdtem a "halált" feljött a "hazaút" Álljon most akkor ez a szó az előbbi helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése