2010. január 9., szombat

Tatsächlich liebe

Magyar címe 'Igazából szerelem' volt annak a filmnek, amit Hannoverben láttam először - eredeti nyelven német felirattal, sejted, mennyit értettem belőle - most csütörtökön pedig másodszorra. Nem részletezném a történetet, de jó volt megnézni megint - most magyar szinkronnal - mert van benne egy rész, amit amúgy biztosan nem értettem volna. Van egy 50-es házaspár, két szép gyerekkel, akik ugyanúgy a Karácsonyra készülődnek, mint mindenki más a filmben. Az ürgének a titkárnője le se sz@rja hogy mibe rondít bele azzal, hogy állandóan célozgat a főnökének erős vonzalmát kifejezve iránta. A lényeg, hogy a csávó vesz neki egy ékszert. A felesége ezt megtalálja a kabátja zsebében és amikor Szenteste kibontja a csomagját, azt hiszi ez lesz benne, pedig csak egy CD. Összeomlik. Nem csak ott akkor, hanem vele együtt sok év. Később azt kérdezi: Csak egy nyaklánc, szex és nyaklánc, vagy ami rosszabb, nyaklánc és szerelem? Érted, ami még rosszabb; így kérdezi..

Még nincs feleségem, de pár dolgot átgondoltam még aznap este. Az én életemben nem így merül fel a kérdés, hogy "nyaklánc és szex" hanem máshogy, de FEL KELL, HOGY MERÜLJÖN! Csak magamnak, de akkor is. Meg kell kérdeznem magamtól, minden pillanatban, hogy hűséges vagyok-e. A felszín csalóka. Alatta siralmas a kép. Emlékszel, ahogy a római katonák korbáccsal verik Jézust, mielőtt Ő életét adná értünk, mindannyiunkért? Amíg nem mész a mélyre, sose' fogod azt gondolni, hogy az a római katona te vagy (vagyis én).
Ha nem lenne az újrakezdés titka, a fél bolygót lesöpörné a bűntudat és az önmarcangolás. Sokkal pusztítóbb, mint egy atomtámadás.

Miközben írom, jutott eszembe Blümchen aki eszméletlen népszerű volt 2000 környékén - Öcsém nagyon szerette egy két számát - na, vele készült egy riport a szerelemről egy zenecsatorna fiataloknak szóló műsorában. Azt mondta, ha jól emlékszem, "egy csók nem feltétlen megcsalás. A megcsalás ott kezdődik, ahol a szerelem végetér."

A hűség valami nagyon ... dolog ÉS NEM TALÁLTAM 1 JÓ SZÓT.. gazdag, mély, törékeny, ajándék, drága.

Ha most úgy érzed, nincs melletted senki, de egyszer felfedezted Istent, hozzá akkor is legyél hűséges, mert Ő nem csal meg téged.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése